Heat Advertising crede în valoarea adăugată

[Articol publicat in Media & Advertising No 20 (255), 27 mai – 2 iunie 2004]

Heat Advertising a fost înfiinţată în anul 2001, cu o echipă de 6 oameni şi cu capital 100% românesc. Agenţia de publicitate ce oferă servicii complete de comunicare (TTL - through the line) se poate mândri în primii trei ani de activitate cu un portofoliu de clienţi dintre cei mai prestigioşi: Unilever South Central Europe – Sunsilk, Rexona, Omo, Cif şi Domestos, Mega Image, Johnson Wax, Astral Telecom, Henkel Bautechnik – Ceresit, Mobifon – Connex, Topway Industries - Tomi, JTI Romania, SSL Romania – Durex, sau Danone, acestea nefiind toate companiile care s-au numărat în perioada 2001 - 2004 printre clienţii Heat.

Echipa Heat nu îşi propune să reinventeze roata, ci, acolo unde este cazul, să propună ca alternativă aripa, şi să vină cu o soluţie care poate adăuga un plus de valoare, în termeni de imagine şi comunicare, produsului promovat. Pentru a ajunge acolo, îşi propune să urmărească două obiective: stabilirea unui dialog natural între marcă şi consumator, astfel încât să se creeze acea implicare emoţională care duce la afinitate, cât şi conturarea unei identităţi cât mai precise a mărcii care comunică. Ce face diferenţa în cazul Heat faţă de celelalte agenţii de publicitate aflate pe piaţă? "Flexibilitatea în dezvoltarea soluţiilor, inovaţia, gândirea laterală şi, nu în ultimul rând, onestitatea", răspunde Cornel Latiş, Director General Heat Advertising. "Aceste atribute sunt date de competenţele exersate ale echipei, întrucât oamenii ce o formează au, toţi, între 4 şi 10 ani experienţă în industria publicităţii".

Misiunea Heat Advertising este de a dezvolta soluţii de comunicare eficiente, menite să pună mărcile pentru care lucrează într-o legătură cât mai firească cu consumatorul. Soluţiile pentru atingerea acestui scop trebuie să fie legitime din perspectivă strategică, memorabile şi în mod realist implementabile sub rigorile bugetului alocat. Echipa Heat crede în soluţiile "scânteietoare"; de aceea sloganul agenţiei este: "Advertising with a spark". "Scânteia" este cea care pune în mişcare mecanismele comunicării, articulate de strategie (o cât mai bună înţelegere a pieţei), de inovaţie ("la gunoi" cu inerţiile mentale) şi de pragmatism funcţional (degeaba ai o idee genială, dacă nu poate fi realizată). Acestea sunt principiile care guvernează modul de gândire şi operare a agenţiei.

În ce priveşte programul de perspectivă, Heat Advertising îşi doreşte o relaţie pe termen lung cu clienţii pentru care lucrează, fundamentată pe satisfacţia acestora. "Obiectivul nostru principal este să avem întotdeauna clienţii cât mai aproape de noi, implicaţi nemijlocit în proiectele pe care le derulăm", explică Cornel Latiş, adăugând că "este importantă dezvoltarea unei relaţii bazate pe transparenţă şi încredere. Obţinerea încrederii clienţilor este un proces ce implică treabă bine făcută, rezultate peste aşteptări şi o bună gestiune a relaţiei. Iar toate acestea sunt elemente esenţiale pentru o agenţie neafiliată unei reţele internaţionale.

În plus, agenţia îşi propune mai mult decât îndeplinirea obiectivelor unui brief, ci să fie cea care, în urma analizei făcute pentru fiecare plan în parte, să identifice oportunităţile de poziţionare, comunicare sau promovare pe care clientul nu le sesizează întotdeauna pentru mărcile din portofoliul său. Cu alte cuvinte, să ofere consultanţă, exploatând perspectiva dublă asupra segmentelor de piaţă, oferind astfel posibilităţi pe care compania-client să le poată fructifica.

Pentru a pune la dispoziţia clienţilor săi un arsenal cât mai bogat de instrumente de promovare, Heat are o importantă divizie de field marketing, înfiinţată la începutul anului 2003, cu acoperire naţională [...] Performanţele acestui departament sunt vizibile, daca nu chiar spectaculoase, prin anvergura şi rezultatele programelor derulate. Relevanţa în acest sens este obţinerea de către marca Sunsilk din portofoliul Unilever a poziţiei de lider pe piaţa balsamurilor de păr, ca şi faptul că, programele de sampling derulate de către Heat, începând din iunie 2003 pentru această marcă, au înregistrat un procent de peste 40% return-on-sales din numărul total de consumatori contactaţi. Aceeaşi eficientă echipă de field marketing îşi pune serviciile la dispoziţia unor clienţi precum Johnson WAX sau Henkel Bautechnik. […]